Na spletnih straneh Kemofarmacija uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.

Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.

Več informacij in nastavitve

Logistika je pomemben del oskrbne verige zdravil

Objavil/a , 09.11.2015

Logistika kot proces strateškega upravljanja, gibanja in shranjevanja izdelkov od dobaviteljev do kupcev predstavlja v Kemofarmaciji enega od ključnih elementov učinkovitega poslovanja. Od trenutka, ko prodajni referent sprejme naročilo, pa do trenutka, ko naročene izdelke šofer dostavi v lekarno, je treba izpeljati veliko logističnih procesov, ki morajo biti pri distribuciji zdravil še posebej učinkoviti, sledljivi in nadzorovani.

Pogovarjali smo se z Alešem Lampretom, vodjem logistike, ki je v začetku leta prejel naziv Logist leta 2014. Kot pravi Aleš, ta naziv potrjuje, da ima Kemofarmacija organizirano in vodeno logistiko na visoki ravni in jo stalno izpopolnjuje.



Kemofarmacija je veletrgovina za oskrbo z zdravili. Kakšne so posebnosti logistike pri distribuciji zdravil?
Pri distribuciji zdravil je temeljna naloga predvsem zagotavljanje varnosti končnih uporabnikov, bolnikov. Celotna oskrbna veriga z zdravili, od proizvajalca zdravil, preko veletrgovin in lekarn do bolnika, je izredno regulirana, saj se za zdravila zahtevajo najvišji standardi, da so ta varna in učinkovita. Zdravilo, ki ga dobi bolnik na koncu verige, mora biti takšno, kot je v verigo vstopilo. Zato smo osredotočeni na sledljivost izdelkov na nivoju proizvodne serije, njihovih rokov uporabnosti ter zagotavljanju varnostnih in temperaturnih pogojev, kar zagotavlja validiran proces zagotavljanja hladne verige. Teh aktivnosti si brez informacijsko podprtih procesov in izobraževanja osebja, vključenega v procese, ni mogoče zamišljati.  Sledimo enotnim smernicam, ki jih postavlja evropska dobra distribucijska praksa za farmacevtske izdelke. Že pred leti smo pridobili ISO standard, ki ga tudi redno obnavljamo.


Kako je organiziran oddelek logistike v Kemofarmaciji? Od 163 zaposlenih jih namreč 88 dela prav v logistiki.
Oddelek logistike v sodelovanju z drugimi oddelki skrbi, da lekarne dnevno prejmejo zdravila, ki jih potrebujejo. 88 zaposlenih v logistiki dnevno pripravi skoraj 500 naročil. Sprejem je prva vstopna točka za vse izdelke v Kemofarmaciji, prejete od dobaviteljev, farmacevtske industrije in ostalih. Preverimo skladnost dostavljenega blaga z naročenim in poskrbimo za ustrezno mesto za skladiščenje. Da so izdelki primerno skladiščeni in naročila pripravljena pravočasno ter pravilno, so odgovorni koordinatorji, tehniki in manipulanti v logistiki. Ko prodajni referent potrdi naročilo, je le-to posredovano v skladiščni računalniški sistem, ki na osnovi naročila kupca in že prednastavljenih parametrov avtomatsko pripravi delna naročila za pripravo blaga v zabojnike. Nato računalniški sistem vodi dostavo zabojnikov po transportnih poteh na delovna mesta, kjer se ročno ali z avtomatskim izdajnim strojem izpolni naročilo. Izdelki večjih dimenzij pa se za kupca pripravijo tudi v originalni transportni embalaži proizvajalca. V proces priprave naročila je integrirano tudi dinamično preverjanje mase, s katerim ugotavljamo ustreznost pripravljenega blaga z naročenim. Avtomatsko pokrivanje, povezovanje ter naslavljanje zabojnikov pa so zadnji koraki, preden se naročila zberejo v ekspeditu. Tukaj jih opremimo še s potrebnimi dokumenti in ob točno določeni uri jih prevzamejo šoferji. V vseh korakih priprave naročila upoštevamo načelo hitro, varno in zanesljivo. Tako je povprečen čas obdelave naročila 35 minut – od potrditve naročila do priprave za dostavo.

Kakšne so logistične zmogljivosti Kemofarmacije?
Naš skladiščno-distribucijski center se razprostira na več kot 6.000 m2 za potrebe veletrgovskega poslovanja, 4.000 m2 pa je namenjenih za potrebe logističnega poslovanja za tretje osebe. Vsi prostori ustrezajo sodobnim in najzahtevnejšim standardom dobre distribucijske prakse za farmacevtske izdelke. Na zalogi imamo 17.000 izdelkov, neomejeno po naročilu. Sodelujemo z več kot 400 dobavitelji in več kot 1.000 kupci, vsemi javnimi in bolnišničnimi lekarnami ter večino zdravstvenih centrov, veterinarjev in specializiranih trgovin. Letno dostavimo 27 milijonov izdelkov, vsak dan več kot 105.000. Naši šoferji letno prevozijo več kot 1,3 milijona kilometrov, kar pomeni, da bi prišli 33-krat okoli sveta.
S stalno optimizacijo ključnih procesov zagotavljamo najkrajše možne čase izvedbe naročila za kupca. To nam omogočajo informacijsko podprti procesi, ki vključujejo različne tehnologije za izvajanje aktivnosti, kot so avtomatski izdajni stroj, RF tehnologija, integrirani transportni sistem, viličarji, temperaturno validirana dostavna vozila.  Več kot 28 % naročil je pripravljenih avtomatično.
Storitev skladiščenja lahko izvajamo v različnih tipih skladišč (konsignacijsko, carinsko, pogodbeno) za zdravila, medicinske pripomočke in ostale izdelke v skladu z njihovimi varnostnimi ter temperaturnimi zahtevami. Pri delu z zdravili za klinična preizkušanja upoštevamo poseben postopek prejema in izdaje.



 

Pri učinkovitosti procesov ter pravočasnem prenosu informacij pomembno vlogo igra elektronsko poslovanje.
Pravočasnost ter popolnost informacij daje temelje za postavitev optimalnih vitkih procesov. Več kot 90 % naročil naših lekarniških kupcev prejmemo v elektronski obliki preko spletnega portala Elona, ki služi tudi za obveščanje kupcev. Prav tako se izpopolnjuje tudi portal eNabava za elektronsko poslovanje z dobavitelji. E-poslovanje omogoča natančnejše, hitrejše ter učinkovitejše poslovanje vsem v dobavni verigi. 

Družbena odgovornost, ki vključuje skrb za okolje, je ena od temeljnih vrednot Kemofarmacije. Kako v logistiki udejanjate to vrednoto?
Zavedamo se, da lahko k skrbi za okolje pripomoremo le s stalnimi izboljšavami glede učinkovitosti izrabe virov, kot na primer energetska optimizacija procesov, uporaba ekološko sprejemljivejših materialov in podobno.
Po drugi strani pa že leta pri snovanju procesov vključujemo tudi povratno logistiko. Stranske produkte procesov, kot so transportna embalaža, folije, papir, zbiramo ter jih vračamo v nadaljnje predelave. Dobava izdelkov se izvaja v sledljivi ter povratni transportni embalaži – zabojniku. Ker se zavedamo, da odpadna zdravila niso nenevarni odpadek, smo skupaj s partnerji organizirali ozaveščanje, zbiranje ter odstranjevanje odpadnih zdravil s trga. Tako smo že od samega začetka nosilci upravljanja skupnega načrta za ravnanje z odpadnimi zdravili, od začetka tega leta pa je Kemofarmacija skupni načrt za upravljanje z odpadnimi zdravili prevzela v celoti pod svoje okrilje.




Aprila letos vam je Slovensko logistično združenje podelilo naziv Logist leta 2014. Kaj za vas in za Kemofarmacijo pomeni ta nagrada?
Naziv potrjuje, da ima podjetje Kemofarmacija organizirano in vodeno logistiko na visoki ravni in jo stalno izpopolnjuje. Je priznanje za vse sodelavce, ki vsakodnevno verjamejo, da lahko dosegamo še boljše rezultate.




Se pa v Kemofarmaciji zavedamo, da smo za zanesljivo, varno ter hitro oskrbno verigo zdravil pomembni vsi, torej vseh 163 zaposlenih, ki omogoča, da so izdelki pravočasno prevzeti, pripravljeni ter dostavljeni kupcem. Vsi v Kemofarmaciji skupaj z našimi dobavitelji in kupci  skrbimo, da bolnik na koncu verige prejme zdravilo, ki ga potrebuje, in takrat, ko ga potrebuje.

katarina.urbancic-zupancic@kemofarmacija.si

Ali ste vedeli?

Kdo smo

Veletrgovec z najširšo ponudbo zdravil.

Veletrgovec, ki s svojimi storitvami kupcem ponuja najboljše rešitve - distribucija, informacije, svetovanje, poslovanje.

Veletrgovec, ki z zdravili in medicinskimi pripomočki pokriva vso Slovenijo.

Kemofarmacija v številkah

več kot 180 zaposlenih

več kot 11.500 izdelkov na zalogi, neomejeno po naročilu

več kot 350 dobaviteljev

več kot 1.100 kupcev: vse javne in bolnišnične lekarne, večina zdravstvenih centrov, veterinarjev in specializiranih trgovin